Premsa Radio i TV

Roberto Emparan explica a Ràdio Sant Cugat l'últim objecte detectat per LIGO/Virgo

Crèdits
LIG0/Virgo
Tipus
Divulgació científica
Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
Formats descàrrega

L'investigador Roberto Emparan parla amb Ràdio Sant Cugat sobre la última detecció de la col·laboració internacional LIGO/Virgo, publicat a finals del mes de juny. Al programa "El Pou", Emparan parla sobre els dos detectors d'ones gravitacionals, LIGO i Virgo, que van observar un objecte curiós l'agost de l'any passat. Aquest objecte ha suscitat l'interés de molt investigadors, que no acaben de saber si es tracta de l'estrella de neutrons més massiva mai detectada o el forat negre més lleuger que s'ha observat fins ara.

Podeu llegir la nota de premsa (en anglès) a la pàgina web de l'Institut de Ciències del Cosmos

Sobre l'autor

El Roberto Emparan és investigador ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona, és un dels nostres físics més reconeguts internacionalment en el camp de la gravetat, els forats negres i les teories de supercordes.La seva recerca se centra en l’estudi de la gravetat, l’estructura de l’espai-temps, i els forats negres, tant en els aspectes clàssics com quàntics. Ha publicat prop de 100 articles d’investigació i impartit més de 150 xerrades i conferències convidades sobre forats negres, teoria de cordes i cosmologia.

Premsa Radio i TV
El costat fosc de l'Univers
L'espanyol Roberto Emparan i el xilè Andrés Gomberoff són dos físics interessats en difondre allò que per a molts és inexplicable: la naturalesa de l'univers. Tots dos participaran en el Hay Festival, entre el 8 i 11 de novembre, a Arequipa.
Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
Font