Coneix les nostres científiques: Assumpta Parreño

Assumpta Parreño
Publicada

L’Assumpta i l’Alba

L’Assumpta Parreño és física nuclear, vicedirectora del nostre Institut i professora de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona. L’Assumpta li ensenya a l’Alba en què consisteix la seva feina.

L’Assumpta parla amb l’Alba sobre la seva recerca, que està dirigida a entendre el món que ens envolta a través de les dinàmiques entre les partícules més petites conegudes de l’Univers. Investiga principalment sobre els blocs fonamentals que constitueixen la matèria, els quarks i gluons. A l’Alba li agrada molt la natura, l’handbol, cuinar i fer manualitats. De gran li agradaria trobar cures pel càncer, però també ha pensat en ser dissenyadora de moda o xef.

L’Assumpta forma part del grup de recerca de física atòmica i nuclear de l’Institut de Ciències del Cosmos. El seu grup investiga les propietats bàsiques dels hadrons i dels nuclis atòmics, així com les interaccions entre aquests sistemes. Els seus interessos científics també inclouen els processos febles responsables de la desintegració dels nuclis, i sistemes exòtics de matèria com els híper nuclis i els hiperons.

Assumpta Parreño. Dia internacional de les dones i les nenes en la ciència.
Assumpta Parreño, investigadora en física nuclear de la Universitat de Barcelona i sotsdirectora de l'Institut de Ciències del Cosmos relata en aquest vídeo quan va decidir ser científica, la curiositat com a base de la personalitat científica, com el treball de moltes companyes no ha estat reconegut en molts anys i com s'estan superant aquestes barreres.
Assumpta Parreño, ICCUB
ACCIONA