Xerrades a escoles

Correu de contacte
Secundària

Resum de la sessió

Tot allò que som capaços de veure o tocar no representa més del 4 % de l’energia i la matèria que conté l’univers. La resta és el contingut «fosc»: matèria fosca i energia fosca. La sessió se centrarà en l’energia fosca i buscarem la resposta a diverses preguntes. Què és la cosmologia? Quines proves o mesures tenim de la seva existència? Què fa un físic teòric? Què és l’energia fosca i quina és la seva relació amb el destí i la història de l’univers? Quines eines teòriques utilitzem per estudiar-la?

Sobre l'autor

Des de ben petit m’ha interessat la física i la ciència. Això em va portar a estudiar el doble grau de Matemàtiques i Física a la Universitat de Barcelona. Seguidament, vaig continuar amb el màster de Física de Partícules i Cosmologia a la UB. Actualment estic cursant un doctorat en cosmologia sobre l’energia fosca. El meu objectiu és estudiar l’evolució d’aquest misteriós component i intentar entendre la seva relació amb el passat i el futur de l’univers.