Conferències

A càrrec de
Mar Carretero, ICCUB-IEEC
Óscar Jiménez, ICCUB-IEEC
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física)
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Estudiants de Grau i Màster

A finals de novembre podreu trobar als investigadors predoctorals de l’ICCUB Mar Carretero i Óscar Jiménez oferint xerrades sobre astrofísica als Encontres amb el 3r Cicle:

LAS ENERGÍAS MÁS ALTAS DEL UNIVERSO - A càrrec de Mar Carretero (ICCUB)

¿Cuáles son las energías más altas que se han encontrado en el Universo? ¿Qué tipo de Fuentes son capaces de generar estas energías? Nos adentramos en la astrofísica de altas energías y en cómo estamos observando estas fuentes desde uno de los mejores observatorios del mundo: el Observatorio del Roque de los Muchachos, en la isla canaria de La Palma.

OBSERVANDO EL UNIVERSO CON NUESTROS OJOS - A càrrec d’Óscar Jiménez (ICCUB)

Nuestra vista solo es sensible a la luz visible, una ventana muy pequeña de todo el espectro electromagnético. Nos podríamos preguntar: ¿qué información podemos extraer del Universo si lo observamos sólo a través de este prisma? Explicaremos las bondades (y limitaciones) de investigar observando únicamente la parte visible del cosmos.

Quan? Dimarts 29 de novembre a les 14h

On? Aula Magna Enric Casassas, Facultat de Física UB

Activitats i Notícies relacionades

Nit de la Recerca - L'Univers és ple de colors: l'astrofísica a través de múltiples mirades
En aquest diàleg a múltiples bandes, diferents investigadors joves en astrofísica explicaran la seva manera d'observar els astres i les galàxies. Aquests objectes emeten molts tipus diferents de llum, i no només llum! Això permet que els poguem mirar de maneres molt diferents, a través de molts "missatgers" que són emesos i que viatgen per l'Univers fins a nosaltres.
A càrrec de
Varis