Conferències

Nit de la Recerca - L'Univers és ple de colors: l'astrofísica a través de múltiples mirades

Títol
A càrrec de
Mar Carretero, ICCUB-IEEC
Elena Díaz, ICCUB
Óscar Jiménez, ICCUB-IEEC
Daniel Marín, ICCUB-IEEC
Toni Bertólez, ICCUB
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Obert a tots els públics

TAULA RODONA: «L'UNIVERS ÉS PLE DE COLORS:  L'ASTROFÍSICA A TRAVÉS DE MÚLTIPLES MIRADES»

En aquest diàleg a múltiples bandes, diferents investigadors joves en astrofísica explicaran la seva manera d'observar els astres i les galàxies. Aquests objectes emeten molts tipus diferents de llum, i no només llum! Això permet que els poguem mirar de maneres molt diferents, a través de molts "missatgers" que són emesos i que viatgen per l'Univers fins a nosaltres. El diàleg aplega cinc investigadors, cadascun expert en un missatger diferent: des de radiació electromagnètica (molt i poc energètica) fins a ones gravitacionals i neutrins. Gràcies a això, aprendrem quina informació ens pot aportar cadascun dels diferents missatgers, com es complementen entre ells, i com cadascun d'ells també requereix eines diferents per a estudiar l'Univers. El públic entendrà que, per a poder entendre com funciona un objecte astrofísic, necessitem mirar-lo des de moltes perspectives diferents, de manera interdisciplinària. I viceversa, la seva observació ens pot aportar molta informació de fenòmens aparentment no relacionats. Els diferents investigadors, que pertanyen a l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), posaran especial èmfasi en la interacció amb el públic per a generar un diàleg obert i distès.

Activitats i Notícies relacionades

Materials relacionats