Conferències

A càrrec de
Judith Ardèvol, ICCUB-IEEC
Correu de contacte

XERRADA «LA VIDA SECRETA DELS SATÈL·LITS»

Sembla fàcil explicar què és la Lluna, però el nostre únic satèl·lit natural encara ens guarda molts secrets: Per què sempre ens mostra la mateixa cara? Quin és el seu origen? I què dir sobre la resta de satèl·lits naturals del Sistema Solar? Quants se n’han descobert? Com es mouen? De què estan compostos? La imaginació no té límits. Des d’uns que semblen petits asteroides, fins a un altre que és la meitat de gran que el cos entorn al qual orbita. N’hi ha que presenten un aspecte ben curiós. I fins i tot un que té la seva pròpia atmosfera! Cada satèl·lit és únic i alhora, tots ells tenen una característica comuna: encara avui en dia, tots guarden molts misteris per a descobrir.

A càrrec de Judith Ardèvol (ICCUB-IEEC)

Descripció ponent: M’apassiona l'astronomia des de ben jove i actualment estic fent el doctorat a l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB). En el meu dia a dia estudio observacions i simulacions per investigar els braços espirals de la Via Làctia comparant estrelles de diferents edats. L'objectiu és entendre l'estructura de la nostra galàxia i la seva evolució. En el meu temps lliure, continuo amb el cap a les estrelles: el que més m’agrada és observar el cel nocturn i divulgar l'astronomia i la ciència en general. Soc sòcia d’Aster, l’Agrupació Astronòmica de Barcelona, des de fa gairebé 10 anys i fer gaudir la gent amb les meravelles de l'Univers és la meva prioritat.

Passeig Virtual per la Via Làctia amb les Dades de la Missió Gaia
Immersió Estel·lar a Les Franqueses del Vallès: Taller de Constel·lacions en 3D i Passeig Virtual per la Via Làctia

Aquest dissabte, 3 de febrer, un fascinant viatge a través de les estrelles espera als participants de La Matinal Astronòmica de Les Franqueses del Vallès.

A càrrec de
Varis