Altres

Jordi Miralda, ICREA-ICCUB
Correu de contacte
Obert a tots els públics

El proper dia 8 de maig, a les 11 del matí, l'Agrupació Astronòmica de Terrassa prepara una actuació sorpresa per a tot el públic: una actuació teatral ambientada en la Fira Modernista, en què famosos astrònoms de la dècada de 1920 parlaran sobre l'Univers, de la seva naturalesa i composició, a partir del que se sabia en aquella època.

L’obra comptarà amb la participació de diversos actors il·lustres, entre els que podreu trobar al Jordi Miralda, director científic de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB-IEEC) i vicepresident de l’Agrupació Astronòmica de Terrassa.

Posteriorment hi haurà un debat sobre com ha canviat la nostra visió de l'Univers fins a l'actualitat, i una celebració dels descobriments amb cava per a tots els assistents disfressats de l'època.

Un cop acabat l’acte, es durà a terme una observació solar des de la Terrassa del Sol del MNACTEC. A través dels telescopis, i amb els filtres adequats, s’observarà el Sol, que ara està molt actiu, amb taques i protuberàncies que tothom podrà observar.

REPRESENCIÓ TEATRAL: «DIÀLEG SOBRE L’UNIVERS EL 1926»

Quan? Diumenge 8 de maig a les 11h

On? Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) dins de la Fira Modernista de Terrassa

Preu Gratuït

Aforament limitat. Cal fer registre previ via correu electrònic a info@astroterrassa.org, tot indicant: número total d’assistents i nom i cognoms de cada assistent.

Cartell de la representació teatral “Diàleg sobre la naturalesa de l'Univers, amb la participació d'eminents astrònoms de l'època modernista”
Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència 2023
El proper 11 de febrer es celebra el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Aquest dia vol donar visibilitat a les contribucions, no degudament reconegudes en moltes ocasions, de les dones a la ciència.
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB-IEEC
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física)
Altres
Obert a tots els públics

Cent anys després - Teatre sobre física
«Copèrnic va expulsar l’home del centre del món; Darwin, de la creació. La física moderna què ha descobert? Com contribueix a canviar la societat? Què aporta a la revolució social que ha de venir?» Aquesta és una de les moltes preguntes que es fa la Mariona durant la visita d’Einstein a la Barcelona de l’any 1923.
Divulgació científica