L’ICCUB us convida a l’obra de teatre “Ariadna i el Minotaure”

Títol
Ariadna i el Minotaure, Teorema Teatre
Crèdits
Teorema Teatre
A càrrec de
Teorema Teatre
Correu de contacte
Obert a tots els públics

L’Institut de Ciències del Cosmos de la UB organitza conjuntament amb la Comissió d'Igualtat de la Facultat de Física l’obra de teatre “Ariadna i el Minotaure” de la companyia Teorema Teatre i escrita per Ariadna Chillida Salcedo.

A continuació podreu trobar el programa de l’obra:

Avís de contingut: violència sexual

ARIADNA I EL MINOTAURE

Ariadna i el Minotaure es tracta d'una peça de creació pròpia que explica com a partir d'una experiència traumàtica, en aquest cas, una violació, es desencadenen una sèrie de processos psicològics, físics i socials que molt sovint ens són aliens com a individus i com societat. No es tenen en compte, ni es reflexionen quan passa un cas així.

Les pressions socials i morals, la por a la nit, als homes, al sexe, la pèrdua d'autoestima o els sentiments de culpabilitat són alguns dels temes que aborda aquesta peça per trencar amb el silenci que al llarg de la història se'ns ha imposat a les dones per tapar tot el que comporta un tema tan tabú i a la vegada tan quotidià com és una violació.

Tot i que tota l'obra gira entorn al tema de les violacions, i surt explicitada en la peça, no pretén centrar-se en el fet en sí, sinó en tot el que això comporta. L'obra comença amb una exploració mèdica posterior a la violació i a partir d'aquest moment es va construint la trama. Ariadna i el Minotaure ens convida a veure com canvia la vida d'una dona que ha estat assetjada sexualment, sobretot a nivell psicològic, encara que també es parlen de les seqüeles físiques que el cos recorda.

Quan? Dijous 17 de novembre a les 18h amb col·loqui post funció a les 19h

On? Aula Magna Enric Casassas, Facultat de Física UB

Entrada gratuïta, reserva la teva aquí

Cent anys després - Teatre sobre física
«Copèrnic va expulsar l’home del centre del món; Darwin, de la creació. La física moderna què ha descobert? Com contribueix a canviar la societat? Què aporta a la revolució social que ha de venir?» Aquesta és una de les moltes preguntes que es fa la Mariona durant la visita d’Einstein a la Barcelona de l’any 1923.
Divulgació científica