Llibres i Manuals

Iluminando el lado oscuro del Universo

Portada del llibre "Iluminando el lado oscuro del universo", R. Emparan
Ariel
Tipus
Monogràfics
Editorial Ariel
Volums
ISBN/ISSN
Mida
248 pàg.
Àrea
Cosmologia
Gravitació

El descobriment de les ones gravitatòries -el peculiar so de dos forats negres que xoquen i es fonen un amb altre- canviarà la nostra manera d'imaginar l'univers: a partir d'ara escoltarem la seva banda sonora.

Què significa aquesta troballa històrica, i com hem arribat fins a ella?
Aquest és el relat d'una fascinant odissea que va començar fa més de cent anys amb un jove anomenat Albert Einstein. Roberto Emparan, un dels nostres físics més reconeguts internacionalment en el camp de la gravetat, els forats negres i la teoria de supercordes, ha composat una història de ciència en acció, que ens convida a recórrer en companyia dels seus protagonistes, amb els seus defectes i les seves emocions, a la recerca de respostes a preguntes fonamentals.

Una guia de viatge accessible, estimulant i fiable cap a les sorprenents idees sobre el temps i l'espai que fa un segle es van imaginar i avui per fi hem aconseguit demostrar.
Preparem-nos per il·luminar el costat fosc de l'univers i gaudir així de l'extraordinària música de la foscor còsmica.

El cosmos medieval
Roberto Emparan - Professor d’Investigació ICREA adscrit a l'Institut de Ciències del Cosmos - Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Universitat de Barcelona
Roberto Emparan, ICREA-ICCUB

El lado oscuro del universo
El español Roberto Emparan y el chileno Andrés Gomberoff son dos físicos interesados en difundir eso que para muchos es inexplicable: la naturaleza del universo. Ambos participarán en el Hay Festival, entre el 8 y 11 de noviembre, en Arequipa.
El Comercio Perú
Roberto Emparan, investigador ICREA-ICCUB
¿Cuán cerca están la ciencia y la literatura?

En este especial de Letras en el tiempo, Patricia del Río conversa con Roberto Emparán y Antonio Martínez Ron, autores y científicos españoles que nos aproximan de una forma práctica y didáctica al