Astronomia del segle XXI: projecte Gaia

Gaia
Francesca Figueras, ICCUB [IEEC-UB]
Real Academia de San Romualdo de Ciencias, letras y artes (San Fernando, Cádiz)

Sobre l’autora

La Francesca Figueras és professora del Departament de Física Quàntica i Astrofísica, investigadora del grup Gaia al nostre institut, i va ser escollida el 2016 la primera dona presidenta de la Societat Espanyola d’Astronomia (SEA).  La seva especialitat s'emmarca, dins de l'astrofísica, en l'estudi de l'origen i l'evolució de la Via Làctia. Dins del grup de Gaia, ha participat en l’estudi i validació de les dades de la missió, i als grups de treball en simulacions i fotometria, entre d’altres.

Ha dirigit 9 tesis doctorals en astrofísica i ha publicat més de 100 articles en revistes internacionals. Imparteix habitualment conferències i xerrades, ha participat en debats i taules rodones i ha aparegut en diversos mitjans de comunicació.

Dia de la Matèria Fosca -Taula rodona-

Taula rodona en motiu de la celebració del ´Dark Matter´ Day on es presentaran breument diferents aspectes de la recerca en aquest tema al nostre Institut per donar pas a un ampli torn de preguntes

Varis
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física)

El reconeixement de les dones, el forat negre de l'astronomia
Aquest primer programa de "Les dones i els dies" es dedica a les dones i l'astronomia. En la primera part del programa s'entrevista Carme Jordi, astrònoma de l'ICCUB, que parla de la seva trajectòria científica i de la missió espacial Gaia de l'Agència Espacial Europea, en la qual treballa des dels seus inicis.
Varis
Catalunya Radio