Conferències

Gaia
A càrrec de
Francesca Figueras, ICCUB [IEEC-UB]
Real Academia de San Romualdo de Ciencias, letras y artes (San Fernando, Cádiz)
Obert a tots els públics

Sobre l’autora

La Francesca Figueras és professora del Departament de Física Quàntica i Astrofísica, investigadora del grup Gaia al nostre institut, i va ser escollida el 2016 la primera dona presidenta de la Societat Espanyola d’Astronomia (SEA).  La seva especialitat s'emmarca, dins de l'astrofísica, en l'estudi de l'origen i l'evolució de la Via Làctia. Dins del grup de Gaia, ha participat en l’estudi i validació de les dades de la missió, i als grups de treball en simulacions i fotometria, entre d’altres.

Ha dirigit 9 tesis doctorals en astrofísica i ha publicat més de 100 articles en revistes internacionals. Imparteix habitualment conferències i xerrades, ha participat en debats i taules rodones i ha aparegut en diversos mitjans de comunicació.

Francesca Figueras a la Nit dels Ignorants: "La probabilitat de rebre un senyal de vida és molt baixa"

Després de molts anys d'estar enviant missatges a l'espai, hem rebut alguna resposta? Quina probabilitat hi ha de rebre algun senyal o resposta procedent d'un altre planeta? Francesca Figueras Siñol, astrofísica i investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) aprofundeix en aquesta gran pregunta al programa La Nit dels Ignorants de Catalunya Ràdio del passat dimecres 14 de setembre.

Premsa Radio i TV
El reconeixement de les dones, el forat negre de l'astronomia
Aquest primer programa de "Les dones i els dies" es dedica a les dones i l'astronomia. En la primera part del programa s'entrevista Carme Jordi, astrònoma de l'ICCUB, que parla de la seva trajectòria científica i de la missió espacial Gaia de l'Agència Espacial Europea, en la qual treballa des dels seus inicis.
Varis
Font