L’ICCUB acull l’estada dels guanyadors del Premi Extraordinari de Batxillerat 2021

Títol
Fotografia de la visita d'un dels estudiants, l'Ignasi Lloveras (a la dreta) al laboratoris de la Unitat Tecnològica de l'ICCUB al Parc Científic de Barcelona

L’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB) va ser seu de l’estada de dos guanyadors dels Premis Extraordinaris de Batxillerat 2021, la Marina Burjalés i l’Ignasi Lloveras.

Aquests premis són organitzats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Entitats de Recerca (ACER) i s’obtenen de superar unes proves específiques només accessibles a alumnat amb notes mitjanes de batxillerat per sobre del 8.5, amb l’objectiu de ser reconeixement oficial dels mèrits dels alumnes que demostren una preparació especial en aquests ensenyaments.

Durant la seva estada a l’ICCUB del 26 al 30 de setembre, com a part del premi, la Marina i l’Ignasi van compartir el dia a dia amb investigadors de les diferents àrees científiques del nostre institut, participant en les activitats científiques habituals d’un centre de recerca com seminaris, Journal Clubs, activitats de divulgació... Els estudiants també van poder gaudir d’una visita als laboratoris de la Unitat Tecnològica de l’ICCUB ubicats al Parc Científic de Barcelona, per tal d’obtenir una visió global de totes les àrees de coneixement del nostre centre.

Com a cloenda de l’activitat, el divendres 7 d’octubre, els premiats van tenir ocasió de reunir-se amb el director de l'ICCUB, Xavier Luri, i discutir sobre les oportunitats, dificultats i reptes de la carrera científica, en la que desitgem molts èxits als dos participants.

Des de l’ICCUB creiem que és fonamental que el coneixement científic transcendeixi les parets de l’acadèmia per arribar a altres agents socials, com son els centres educatius, amb l’objectiu d’enfortir el teixit científic i cultural de la ciutadania i reforçar sinergies que ens portin a una societat autocrítica i amb els coneixements necessaris per a encara els reptes del nostre present.

L’ICCUB és membre de l’ACER a través de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) com a una de les quatre unitats científiques que formen la institució.

Diversos investigadors de l'ICCUB van participar de l'activitat com a mentors de l'estada dels dos estudiants guardonats, entre ells Óscar Jiménez, Maria Monguió, Carme Jordi, Bruno Juliá, Quim Llorens, Ana Climent, Juan Torres, Assumpta Parreño, Edgar Molina, Sergi Novell, Helena Ubach, Vincent Mathieu i Toni Bertólez.

Santiago del Palacio
El Dr. Santiago del Palacio guanya el Premi Carlos M. Varsavsky 2020
La tesi “Radiación no térmica asociada a estrellas de gran massa”, defensada pel Dr. Santiago del Palacio l’any 2018 sota la direcció de l’investigador de l’Institut de Ciències del Cosmos, el Prof. Valentí Bosch-Ramón, ha estat la seleccionada pel jurat designat per la Associación Argentina de Astronomía, entitat organitzadora.

Premsa Radio i TV
Entrevista a Licia Verde a El Punt Avui