El treball «Galàxies: Relació entre el bulb i el seu halo» del Projecte Faulkes guanya el Premi Planter de Sondeigs i Experiments 2022

Faulkes Telescopes Project
Publicada

El projecte d’estadística fonamentat des de Faulkes Telescope Project «Galàxies: Relació entre el bulb i el seu halo» ha estat escollit com guanyador de la 13a edició del concurs Planter de Sondeigs i Experiments 2022. A més a més, seran els representants de la categoria de 2n d’ESO per la «Fase Nacional de la Incubadora de Sondeos y Experimentos».

El projecte ha buscat si existeix o no relació entre el bulb d’una galàxia espiral i el seu halo. L’ha realitzat els alumnes de 2n d’ESO de l’institut Torrevicens (Lleida). Com cada curs, el professor Arbó aplica el currículum de matemàtiques contextualitzat en diferents aspectes que estimulen l’alumnat. En aquest cas l’astronomia, utilitzant les imatges que facilita Faulkes de galàxies en espiral van fer un estudi estadístic que podeu llegir en el següent enllaç.

El pròxim 23 de juny aniran a Toledo a la final estatal i segur que els anirà molt bé. Com veieu, el projecte Faulkes té multitud d’usos didàctics: observar objectes astronòmics, contextualitzar eines matemàtiques, emprar la física...

Galàxies: Relació entre el bulb i el seu halo
Llibres i Manuals
Galàxies: Relació entre el bulb i el seu halo