Coneix les nostres científiques: Mercè Romero

Crèdits
ICCUB

La Mercè i la Laia

La Mercè Romero és astrònoma, i treballa al grup de Gaia dins de l’Institut de Ciències del Cosmos a la Universitat de Barcelona. A la Laia Pons li encanta ballar i dibuixar, i encara no té clar què voldrà ser de gran. La Mercè li explica a la Laia en què consisteix la seva feina diària, on estudia l'estructura i cinemàtica de la Galàxia utilitzant les dades de la missió espacial de Gaia i fent prediccions amb models galàctics.

La Mercè és una de les investigadores del grup de Gaia a la Universitat de Barcelona, que actualment està format per unes 30 persones. El grup ha contribuït des de l’origen a la creació i desenvolupament de la missió Gaia des dels seus principis. Hi treballen científics i enginyers, que contribueixen fent des del desenvolupament de software per processar-ne les dades fotomètriques, fins a les preparacions de l’arxiu de dades de la missió i fent-ne les validacions científiques. La missió Gaia de l’Agència Espacial Europea va ser llançada a l’espai l’any 2013, i des de llavors ha contribuït a crear el catàleg d’estrelles més complet fins a dia d’avui, creant un mapa de la nostra galàxia. A més, ja ha produït dos paquets de dades que fan servir equips de científics d’arreu del món, anomenats Gaia Data Release 1 i 2. Està previst que a finals d’aquest any 2020 n’arribi el tercer.

Per què la Física? 291 Dones t'ho expliquen

Resum del vídeo de totes les binvestigadores participants a la iniciativa #YoFisica, impulsada per l'Instituto de Física Teórica IFT en motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i la

Instituto de Física Teórica IFT
Divulgació científica
Material Gràfic
Còmic "Científicas: pasado, presente y futuro"

La Sociedad Española de Astronomía, la Universidad de Sevilla han comptat amb la il·lustradora Raquel García per a versionar la seva obra de teatre "Científicas: pasado, presente y futuro

Varis
Còmics
Premsa Radio i TV
El reconeixement de les dones, el forat negre de l'astronomia
Aquest primer programa de "Les dones i els dies" es dedica a les dones i l'astronomia. En la primera part del programa s'entrevista Carme Jordi, astrònoma de l'ICCUB, que parla de la seva trajectòria científica i de la missió espacial Gaia de l'Agència Espacial Europea, en la qual treballa des dels seus inicis.
Varis
Font