El temps no és el que sembla

Tipus
Monogràfics
Eduard Salvador, ICCUB [IEEC-UB]
Formats descàrrega

Introducció amb finalitat divulgativa dels conceptes físics de temps i espai. Breu recorregut per aquests conceptes des de la idea aportada per la nostra percepció del món i el coneixement comú al qual dóna lloc, que es troba a la base del punt de vista de la física clàssica del temps i l’espai, fent especial èmfasi a l’origen de la fletxa del temps. A continuació descrivim els canvis introduïts en aquests conceptes clàssics, primer per la teoria de la relativitat especial, i general i més recentment per la física quàntica encara en desenvolupament.

Sobre l’autor

L’Eduard Salvador és astrònom i catedràtic del Departament de Física Quàntica i Astrofísica a la Universitat de Barcelona. És investigador en cosmologia observacional i lidera el grup de recerca en Formació i Evolució de Galàxies a l’Institut de Ciències del Cosmos, on estudia entre d’altres els processos físics que condueixen a la formació de les galàxies i sistemes galàctics, la influencia de l’ambient en les seves propietats i l’agrupament gravitacional de la matèria fosca.