Conferències

Un breu recorregut per la història de la Cosmologia amb Toni Bertólez

Títol
Com de petits som a l'Univers? Un breu recorregut per la història de la cosmologia
Toni Bertólez, ICCUB
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Obert a tots els públics

Com de petits som a l’Univers? L’estudiant de doctorat de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), Toni Bertólez, ens convida a fer aquesta reflexió tot fent un recorregut per la història de la cosmologia.

XERRADA: «COM DE PETITS SOM A L’UNIVERS? UN BREU VIATGE EN L'ESPAI I EL TEMPS PER LA HISTÒRIA DE LA COSMOLOGIA»

En aquesta xerrada, intentaré generar un dibuix mental de com de petits som a l'Univers, a través de la història de la cosmologia. Començant per les distàncies entre la Terra i la Lluna arribarem fins a les distàncies més grans que coneixem i ens preguntarem si l'Univers infinit. Enmig, passarem pel descobriment de les distàncies a les estrelles a través de la paral·laxi, i el descobriment dels astres extragalàctics.

Quan? Divendres 25 de març a les 19h

On? Cal Forner, Castellcir

Sobre l’autor

El Toni Bertólez és un estudiant de doctorat de l’Institut de Ciències del Cosmos amb una llarga trajectòria en l’àmbit de la divulgació científica. Des de monòlegs de ciència fins a multitud de projectes a les xarxes, ha experimentat amb formats molt diferents. Tot just un any, va advertir la necessitat de divulgar ciència a les xarxes socials en un format viralitzable, adaptat a les xarxes i en llengua catalana, i va iniciar el projecte Del Buit al Tot.

Nit de la Recerca - L'Univers és ple de colors: l'astrofísica a través de múltiples mirades
En aquest diàleg a múltiples bandes, diferents investigadors joves en astrofísica explicaran la seva manera d'observar els astres i les galàxies. Aquests objectes emeten molts tipus diferents de llum, i no només llum! Això permet que els poguem mirar de maneres molt diferents, a través de molts "missatgers" que són emesos i que viatgen per l'Univers fins a nosaltres.
Varis