Premsa Radio i TV

Entrevista a
Toni Bertólez, ICCUB
1h

Com tots i totes sabem, Isaac Newton va ser el descobridor de la gravetat tal i com la coneixem avui en dia. Però, què vol dir exactament “descobrir la gravetat”?

En el programa “La Primera Pedra” de RAC1, l’estudiant de doctorat de l’ICCUB Toni Bertólez ens convida a plantejar-nos què va diferenciar l’estudi de la gravetat que va fer Newton dels experiments de gravetat que ja s’havien realitzat abans a mans d’altres científics, com per exemple Galileu. Per què diem, doncs, que Isaac Newton va descobrir la gravetat?

La resposta la trobareu al programa del dissabte 27 de novembre, on el divulgador ens explica que la contribució brillant de Newton va ser, ni més ni menys, que la unificació de la gravetat a la terra i al cel. La idea clau de Newton va ser, doncs, unificar les forces gravitatòries que ocorren a la superfície del nostre planeta amb les que regeixen el moviment dels astres i satèl·lits com la nostra lluna. Per tant, va plantejar una llei Universal de la gravetat que segueix vigent avui en dia.

Si voleu seguir al Toni i al seu canal de divulgació científica en català, ho podeu fer a les xarxes socials de Twitter, Instagram i Youtube a @delbuitaltot

Sobre l’autor

El Toni Bertólez és un estudiant de doctorat de l’Institut de Ciències del Cosmos amb una llarga trajectòria en l’àmbit de la divulgació científica. Des de monòlegs de ciència fins a multitud de projectes a les xarxes, ha experimentat amb formats molt diferents. Tot just un any, va advertir la necessitat de divulgar ciència a les xarxes socials en un format viralitzable, adaptat a les xarxes i en llengua catalana, i va iniciar el projecte Del Buit al Tot.

Nit de la Recerca - L'Univers és ple de colors: l'astrofísica a través de múltiples mirades
En aquest diàleg a múltiples bandes, diferents investigadors joves en astrofísica explicaran la seva manera d'observar els astres i les galàxies. Aquests objectes emeten molts tipus diferents de llum, i no només llum! Això permet que els poguem mirar de maneres molt diferents, a través de molts "missatgers" que són emesos i que viatgen per l'Univers fins a nosaltres.
A càrrec de
Varis