Conferències

Taula rodona "Dones en la ciència"

Francesca Figueras, ICCUB [IEEC-UB]
Esther Pascual, UB
Sònia Estradé, UB
Caterina Biscari, ALBA
M. A. Serrano, ICREA-UB
Àrea
Atòmica i Nuclear
Cosmologia
Gravitació
Física de Partícules
Obert a tots els públics

Per assolir la igualtat total, encara hi ha reptes amb els que el món acadèmic ha de lluitar. Vine a la taula rodona per saber què és el sostre de vidre o l'efecte Matilda, i uneix-te al debat sobre com aquests afecten al treball de les dones en la ciència i com es podrien afrontar.

Membres taula rodona

Cinc investigadores de cinc camps de la física diferents són els participants que ens parlaran sobre la seva experiència professional, des d'una perspectiva de gènere:

- Sonia Estrade, moderadora (Professora d'Enginyeria Electrònica i Biomedicina de la UB, Dept. Física Aplicada UB)

- Caterina Biscari (Directora de Sincrotró ALBA)

- Esther Pascual (Vicedegana de la Facultat de Física UB, Dept. Física Aplicada UB, ICCUB)

- Cesca Figueras ( Presidenta SEA (Societat Espanyola d'Astronomia), Professora d'Astrofísica a la UB, Dept. Física Quàntica i Astrofísica, ICCUB)

- Maria Àngels Serrano (Investigadora ICREA al Dept. Física de matèria condensada UB, UBICS)

Podeu escriure preguntes a debatre al final de la taula rodona, en aquest document

Més activitats ICCUB 11F

Podeu trobar altres activitats organitzades per l'ICCUB en motiu de l'11 de febrer aquí

Francesca Figueras a la Nit dels Ignorants: "La probabilitat de rebre un senyal de vida és molt baixa"

Després de molts anys d'estar enviant missatges a l'espai, hem rebut alguna resposta? Quina probabilitat hi ha de rebre algun senyal o resposta procedent d'un altre planeta? Francesca Figueras Siñol, astrofísica i investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) aprofundeix en aquesta gran pregunta al programa La Nit dels Ignorants de Catalunya Ràdio del passat dimecres 14 de setembre.

Premsa Radio i TV
El reconeixement de les dones, el forat negre de l'astronomia
Aquest primer programa de "Les dones i els dies" es dedica a les dones i l'astronomia. En la primera part del programa s'entrevista Carme Jordi, astrònoma de l'ICCUB, que parla de la seva trajectòria científica i de la missió espacial Gaia de l'Agència Espacial Europea, en la qual treballa des dels seus inicis.
Varis
Font
Catalunya Radio
Sonia Fernández-Vidal, Alba Cervera i Irene Estévez a Versió RAC1
Àudios
Les dones i la ciència -A. Cervera

La investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos Alba Cervera participa al programa de ràdio Versió RAC1 parlant de les dones en la ciència amb dues dones científiques més.

Alba Cervera, ICCUB
Font