Toni Bertólez i la Teleportació Quàntica a Ràdio Estel

Àrea
Gravitació
Física de Partícules

El passat dijous 26 de maig, l’estudiant de doctorand de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) va visitar el programa Tot Anirà bé de Ràdio Estel per parlar de diferents temes d’actualitat científica, com per exemple la teleportació d’informació quàntica o l’ús del Sol com a lent gravitacional gegant que ens permeti observar exoplanetes llunyans de forma directa.

En el programa, el Toni ens explica de forma molt pedagògica com es pot transportar informació de manera instantània i a grans distàncies utilitzant parells de partícules entrellaçades quànticament, de manera que quan modifiquem l’una, l’altra també es veu modificada a l’instant.

Podeu trobar l’entrevista completa al següent enllaç a partir del minut 12.

Nit de la Recerca - L'Univers és ple de colors: l'astrofísica a través de múltiples mirades
En aquest diàleg a múltiples bandes, diferents investigadors joves en astrofísica explicaran la seva manera d'observar els astres i les galàxies. Aquests objectes emeten molts tipus diferents de llum, i no només llum! Això permet que els poguem mirar de maneres molt diferents, a través de molts "missatgers" que són emesos i que viatgen per l'Univers fins a nosaltres.
A càrrec de
Varis

Llibres i Manuals
Ètica per a màquines
Gràcies al desenvolupament tecnològic hem après a conviure amb màquines que ens superen en força física i en poder de càlcul.
José Ignacio Latorre, ICCUB
Font
Editorial Ariel
Divulgació científica
Llibres i Manuals
Quàntica. El teu futur en joc
El futur serà quàntic o no serà. Aquest llibre ens proporciona les claus per entendre una ciència que està transformant el món en què vivim.
José Ignacio Latorre, ICCUB
Font