L’Institut de Ciències del Cosmos de la UB posa en marxa el portal de divulgació ServiPartícules

Àrea
Atòmica i Nuclear
Cosmologia
Gravitació
Física de Partícules
Font

L'Institut de Ciències del Cosmos de la UB estrena nou portal de divulgació, ServiPartícules (serviparticules.ub.edu), dedicat a les àrees de Cosmologia, Gravitació, Física de Partícules, Atòmica i Nuclear. Aquest nou lloc web amplia l'antic portal de divulgació del Grup Experimental de Física de Partícules de la UB 'Descobrint la Física de Partícules amb l'LHC' (lhc.cat) i complementa el servidor d'astronomia de l'Institut de Ciències del Cosmos i el Departament de Física Quàntica i Astrofísica ServiAstro

ServiPartícules  vol ajudar tant a públic general com a estudiants i professors de primària i secundària a ampliar el seu coneixement sobre aquests camps de la física donant més visibilitat a la gran quantitat d'activitats de divulgació en les que estan participant els membres de l'Instiut de Ciències del Cosmos i fent accessible el material que produeixen.

Per tal de funcionar com una bona eina de cerca i consulta de recursos l'estructura del portal segueix dues classificacions, per àrees, per tipus de recurs, essent possible la cerca per qualsevol de les dues categories o per una combinació de les dues. Segons el tipus, els continguts es classifiquen en tres grans blocs: notícies, activitats i material de divulgació. Aquests a la vegada es subdivideixen en diferents subtipus que permeten afinar la cerca encara més.

Com a casos especials d'aquests tres grans bloc destaquen:

L'activitat "Taller de Física de Partícules", allotjada antigament a lhc.cat. Aquesta activitat té un format especial i s'hi pot trobar tota la informació sobre l'edició actual i el recull de les anteriors, així com el seus materials complementaris, des de vídeos a diapositives de les presentacions passant per planes web externes, material gràfic editat o maquetes.

Les exposicions itinerants del Institut de Ciències del Cosmos, un altre cas remarcable dins servipartícules degut a l'èxit del que gaudeixen des de fa temps i a la seva constant demanda des dels centres culturals i d'ensenyament. En el cas de les exposicions s'hi pot accedir tant des de la classificació de material com des de la d'activitat, on es troben les seves itineràncies. I es poden consultar tant el seu calendari d'itineràncies com les seves característiques tècniques, i s'hi poden descarregar els seus plafons en format digital.

Serviastro-ServipartículesServiPartícules i ServiAstro són a partir d'ara els dos webs de divulgació de l'Institut de Ciències del Cosmos i el Departament de Física Quàntica i Astrofísica que confiem podran seguir mantenint l'èxit que fins ara ha tingut el servidor d'astronomia i augmentar-lo dia rera dia.