Notícies ICCUB

Estrena de la Secció de Ciència "Amb Q de Quàntic" de J. I. Latorre a SER Catalunya

Àrea
Atòmica i Nuclear
Física de Partícules

J.I. Latorre, catedràtic de Física Teòrica a la UB i investigador de l'ICCUB, estrena avui la seva nova secció de ciència Amb Q de Quàntic al programa Aquí, amb Josep Cuní de SER Catalunya. En aquesta primera emissió J.I. Latorre conversa sobre computació quàntica amb A. Cervera, estudiant de doctorat investigadora a l'ICCUB i J. Cuní, presentador del programa.

Enllaç amb el programa

"La física quàntica ens ha aportat moltíssim. Tot té part de física quàntica. El futur és molt difícil de predir però crec que encara vivim la infantesa de la ciència", ha explicat el catedràtic José Ignacio Latorre en la seva secció sobre ciència.Per la seva banda, l'estudiant de doctorat de Física Computacional, Alba Cervera ha afegit: "La física quàntica serveix per tot. Des dels anys 50 van aparèixer els transistors, les ressonàncies, etc. Ara estem en una revolució, podrem fer servir la natura per fer càlculs".En referència a tots els canvis que implica la ciència, Latorre ha afirmat: "L'home no està preparat mai pel canvi. Ser conservador és part de la natura humana i la ciència és un element disruptiu. Els grans i profunds canvis vénen de mà de la ciència i la tecnologia""El s.XX és el segle de l'acceleració del canvi. Deixa enrere a les persones constantment. L'humà ha de tenir capacitat d'adaptació i ara s'ha d'adaptar a conviure amb màquines i amb ciència molt avançada", ha afegit.Finalment, Cervera ha conclòs: "La intel·ligència artificial ja ens planteja dilemes ètics. Un algoritme té la forma de pensar de l'humà que el programa i haurem de veure com resolem això. Jo crec que ho farem i tothom ha de participar i no tenir por als canvis".

Vocaciones STEM

Participació d'Alba Cervera, investigadora i jove promesa en computació quàntica, en la jornada “Mujer en la ciencia, el talento en las vocaciones STEM” de commemoració del Dia Internacio

A càrrec de
Alba Cervera, ICCUB
Conferències
Obert a tots els públics

Llibres i Manuals
Ètica per a màquines
Gràcies al desenvolupament tecnològic hem après a conviure amb màquines que ens superen en força física i en poder de càlcul.
José Ignacio Latorre, ICCUB
Font
Editorial Ariel
Divulgació científica
Llibres i Manuals
Quàntica. El teu futur en joc
El futur serà quàntic o no serà. Aquest llibre ens proporciona les claus per entendre una ciència que està transformant el món en què vivim.
José Ignacio Latorre, ICCUB
Font