Xerrades a escoles

Com és casa nostra? Quina forma té, la Via Làctia?

A càrrec de
Judith Ardèvol, ICCUB-IEEC
Institut Miramar (Viladecans)
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Obert a tots els públics

En el marc de l'11F (Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència), la investigadora predoctoral de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), Judith Ardèvol,  oferirà una xerrada de divulgació sobre la seva investigació a l'alumnat de 1r d'ESO de l'Institut Miramar de Viladecans.

XERRADA: COM ÉS CASA NOSTRA? QUINA FORMA TÉ, LA VIA LÀCTIA?

La ciència ens sembla de vegades un tema abstracte i llunyà. Però en realitat, no es basa en res més que en fer-se preguntes i perseguir respostes amb constància. Qui té curiositat, porta la ciència dins seu. A mi, la ciència em va cridar a mirar el cel. I ara em dedico a preguntar-me com és la nostra casa a l’univers. Vivim en un planeta que forma part de la galàxia que anomenem Via Làctia. Això ho vam descobrir ara no fa ni cent anys i des d’aleshores hem arribat a la conclusió que és el que diem una galàxia espiral. És a dir, que globalment té una forma aplanada –com un CD de música– i conté regions amb estrelles molt brillants que ens recorden una mica als braços d’una estrella de mar. Però més enllà d’aquí, encara tenim molts dubtes a resoldre: quants i com són exactament aquests braços? Com veuríem aquesta casa nostra si la miréssim des de fora? Ara per ara, només la imaginació ens respon aquestes preguntes, però les astronòmes i els astrònoms estan cada vegada més a prop de poder-les respondre.

A càrrec de Judith Ardèvol (ICCUB-IEEC)

Activitats i Notícies relacionades

Passeig Virtual per la Via Làctia amb les Dades de la Missió Gaia
Immersió Estel·lar a Les Franqueses del Vallès: Taller de Constel·lacions en 3D i Passeig Virtual per la Via Làctia

Aquest dissabte, 3 de febrer, un fascinant viatge a través de les estrelles espera als participants de La Matinal Astronòmica de Les Franqueses del Vallès.

A càrrec de
Varis