Tallers i Fires

Joan Manel Hernández, UB
Ivonne Villamil, Belles Arts UB
Correu de contacte
Obert a tots els públics

Visita a l’Observatori Fabra (RACAB), a les seccions de Sismologia, Astronomia i Meteorologia, a càrrec d’Alfons Puertas.

Paisatge Sonor no Audible
Xerrada “Descobrint l’electromagnetisme”, a càrrec de l’investigador Joan Manel Hernández (Departament de Física de la Matèria Condensada de la Universitat de Barcelona).

Taller d’escolta i microfonia, i introducció al paisatge sonor no audible:
Al llarg del taller realitzarem diferents exercicis d’escolta de sons i senyals de camps electromagnètics o vibracions inaudibles per a l’oïda humana. Travessant diferents pràctiques i lògiques de cocreació, construirem les nostres pròpies tecnologies sonores (DIY) per a explorar diferents fenòmens físics i ambientals.
Explorarem els usos i possibilitats d’aquests “instruments” per a la gravació de camp, la producció sonora, la improvisació, el joc o la creació en projectes interdisciplinaris.
Taller a càrrec de Ivonne Villamil (Laboratori d’Art Sonor. Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona) i amb l'assessorament de Blai Sanahuja (ICCUB).

Durant la jornada es presentarà la residència d’art i ciència “Exo-territoris” en col·laboració amb l’Observatori del Montsec de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya i Parc Astronòmic del Montsec amb els artistes i investigadors Jo Milne (Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i EINA Centre Universitari de Disseny i Art) i Tono Carbajo.

Les activitats es realitzen en el marc del programa Mil Anys de Cels, com una aproximació multidisciplinària centrada en les formes de coneixement sorgides de la relació entre art, ciència, tecnologia i pràctiques mediambientals regeneratives, on l’escolta es reivindica com a vehicle per a accedir a noves maneres d’habitar el territori en l’actual crisi ecològica, i que podria ajudar-nos a pensar noves maneres d’habitar el planeta.

ACTIVITAT GRATUÏTA
Ja no tenim places disponibles, però pots inscriure’t a la llista d’espera o al nostre newsletter per a la pròxima activitat
llista d’espera.