Conferències

“Pregunta-li a una científica”, 8M a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb Licia Verde

Títol
Licia Verde
Crèdits
ARA
A càrrec de
Licia Verde, ICREA-ICCUB
Correu de contacte

Gràcies a Einstein, sabem que mirar lluny en l'espai és mirar enrere en el temps. Així que hem capturat la llum i pres fotografies no sols de l'univers contemporani sinó també de l'univers jove, adolescent i infantil. En el camí hem après molt de sobre el cosmos que ens envolta, el seu origen, evolució i les lleis físiques que el regeixen. El model cosmològic estàndard ha estat establert i els seus paràmetres han estat mesurats amb una precisió sense precedents. No obstant això, encara hi ha moltes preguntes encara sense resposta: de què es compon l'univers? com va començar tot? què és el que propulsa la seva expansió? Aquesta dècada serà l'època daurada dels grans cartografiats, un gran esforç coordinat de la comunitat científica en el camp està en marxa per a "fotografiar” el cosmos produint una quantitat de dades exponencialment creixent. Això ens proporcionarà nous desafiaments i oportunitats.

Licia Verde, Premi Rei Jaume I en Recerca Bàsica, doctora en Ciències Físiques i investigadora de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) i de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), participarà en les següents activitats a La Ciutat de les Arts i les Ciències de València, en la setmana que celebrem el Dia Internacional de la Dona Treballadora:

Q&A: “PREGUNTA-LI A UNA CIENTÍFICA”

Quan? Divendres 11 de març a les 11h

On? L'accés a l'activitat s'efectuarà per la porta oest del carrer Menor del Museu (al costat del Hemisfèric).

CONFERÈNCIA: “OBSERVANT LA LLUM DE L’UNIVERS MÉS LLUNYÀ”

Quan? Dijous, 10 de març a les 19h

On? Auditori Santiago Grisolía, Museu de les Ciències.

Aquestes activitats seran gravades en vídeo i retransmeses en directe, podent ser difoses en qualsevol dels mitjans audiovisuals i/ o espais de la Ciutat de les Arts i les Ciències, així com en els canals de difusió de vídeos massius a Internet.

NORMATIVA COVID-19

1. Realitzar l'accés i la sortida de l'Auditori de manera escalonada respectant en tot moment la distància interpersonal de seguretat. El desallotjament es farà començant per les últimes files
  2. Respecta els recorreguts senyalitzats a l'interior del recinte
  3. Renta't les mans amb gel desinfectant. Disponible en l'accés a l'Auditori
  4. Usa mascareta en tot moment
  5. Respecta la distància interpersonal de seguretat una vegada dins de l'Auditori.
  6. Per higiene, no has de compartir el teu seient amb una altra de les persones assistents, són personals i intransferibles.
  7. Dins del recinte està prohibit consumir qualsevol tipus de beguda o menjar
  8. Per la seguretat de tots, sigues responsable amb el compliment d'aquesta normativa

Sobre l’autora

La Licia Verde  és professora ICREA des de l’any 2007, i pertany al grup de recerca en Cosmologia i Estructures de gran escala a l’Institut de Ciències del Cosmos, concretament fent Cosmologia Observacional. La cosmologia és el camp de la física que estudia l’origen, evolució i composició de l’univers. El seu grup s'enfoca en trobar explicacions per a algunes de les preguntes de cosmologia encara sense resposta, com què és l'energia fosca o què va originar les pertorbacions primordials de l'univers.

Poster Big Band, el inicio de todo?
Big Bang: ¿L'inici de tot?

En el marc del cicle de conferències de la Funcació "La Caixa" al CosmoCaixa, #LiveTalks, es desenvoluparà una conversa entre el físic Miquel Sureda i la nostra investigadora Licia Verde, on ens su

Licia Verde, ICREA-ICCUB
Entrevista/Debat