Talleres y Ferias

Fira Recerca en Directe

Fira Recerca en Directe (Parc Científic de Barcelona)
Parc Científic de Barcelona
A cargo de
Óscar Jiménez, ICCUB-IEEC
Marcel Bernet Martí, ICCUB-IEEC
Correo de contacto
divulgacio@icc.ub.edu
Activitat per a escoles

A la Fira els investigadores i investigadors t’explicaran els projectes en què estan treballant, podràs fer experiments i interactuar amb la seva instrumentació científica, com si estiguessis al seu laboratori, i conversar amb ells i elles, i preguntar-los tot allò que et desperti curiositat.

L'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB) participarà d'aquesta iniciativa amb el seu estand:  El processament de dades, eina fonamental per a entendre la nostra galàxia

Vols conèixer com es processen les dades corresponents a 1.500 milions d’estrelles?

Gaia és una ambiciosa missió de la Agència Espacial Europea per crear un mapa tridimensional, extraordinàriament precís, de la nostra galàxia, a partir d’un cens massiu estel·lar que pretén proporcionar dades bàsiques per abordar una sèrie de problemes relacionats amb l’origen, l’estructura i l’evolució històrica de la Via Làctia. El satèl·lit observa unes 80 vegades cada una de les 1.500 milions d’estrelles, registrant la seva brillantor i posició al llarg del temps. A la Fira us presentarem el nostre projecte de recerca que desenvolupa instrumentació i software per a la compressió de dades d’aquesta missió, permetent el processament inicial i fotomètric de les mateixes, així com les simulacions.

A la Fira podràs observar amb realitat virtual la nostra galàxia a partir de les dades obtingudes a Gaia.