100 anys d'Einstein a Catalunya

Cartell de la Jornada Commemorativa del Centenari de la visita d'Einstein a Catalunya
Institut d'Estudis Catalans
Carme Jordi, ICCUB-IEEC
Sebastià Xambó i Descamps, UPC
Luis Navarro Veguillas, UB
Correo de contacto
Obert a tots els públics

JORNADA: Einstein i l’actualitat de les seves contribucions
SALA PERE I JOAN COROMINES DE L’IEC

11.30 h Sebastià Xambó i Descamps, matemàtic, professor emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya i president de la Societat Catalana de Matemàtiques (1995-2002): «Einstein i les matemàtiques»

12.00 h Luis Navarro Veguillas, físic i professor de la Universitat de Barcelona: «Albert Einstein i el mètode científic» 12.30 h Carme Jordi, física, professora de la Universitat de Barcelona i membre de l’IEC: «La curvatura de l’espai»

EXPOSICIÓ: «100 anys d’Einstein a Catalunya»
CLAUSTRE DE L’IEC
MARÇ-ABRIL DEL 2023
VISITES GUIADES: SETEMBRE-DESEMBRE DEL 2023
L’exposició analitza la trajectòria d’Einstein, la vigència d’alguns dels seus treballs, l’exemple del seu compromís amb la pau i el curs que impartí a Barcelona el 1923, on establí lligams estrets amb la comunitat científica de l’època. Li plagué la música tradicional catalana i, a més, conegué llocs emblemàtics com el monestir de Sant Cugat, el nucli de l’antiga Ègara a Terrassa i el monestir de Poblet.

13.00 h Inauguració a càrrec de Teresa Cabré, presidenta de l’IEC, i d’Antoni Roca Rosell, comissari de l’exposició, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya i membre de l’IEC.