Conferencias

XVI JORNADES DE LA RELATIVITAT ASTROTERRASSA

A cargo de
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB-IEEC
Escola d’Enginyeria de Terrassa (ESEIAAT)
Correo de contacto
divulgacio@icc.ub.edu
Obert a tots els públics

L'agrupació d'Astronomia de Terrassa torna a organitzar enguany les Jornades de Relativitat de Terrassa, una activitat que l’aaT ha realitzat anualment. Aquest any 2023 les Jornades tenen un caràcter molt especial: celebrem el centenari de la visita d’Albert Einstein, que va arribar a Catalunya el 22 de febrer de 1923 i va visitar la ciutat de Terrassa el 24 de febrer de 1923, acompanyat de l’aleshores President de la Mancomunitat de Catalunya, Josep Puig i Cadafalch.

Albert Einstein va venir a Terrassa per visitar la Seu d’Ègara i conèixer de primera mà les investigacions arqueològiques que hi va realitzar Josep Puig i Cadafalch en aquella època. El títol de la xerrada és:  “La redescoberta de la bellesa oblidada: Puig i Cadafalch, Einstein  i la fascinació per les Esglésies de Sant Pere.”

El dissabte 25, les Jornades se celebraran al matí, entre les 9:00 i les 13:30, a l’edifici de l’Escola d’Enginyeria ESEIAAT (carrer Colom 1), que Albert Einstein també va visitar el 24 de febrer de 1923. Aquest any les Jornades tindran una temàtica històrica especial, que detallem en el programa que trobareu a continuació. Seguidament hi haurà el Dinar Relativista (27 Euros, prioritzant els socis de l’aaT) que fem cada any, on tots els participants a les Jornades que vulguin assistir-hi podran conversar amb els conferenciants. Després, a les 16:30 de la tarda, l’aaT organitza una visita guiada a la Seu d’Ègara.

Cal inscripció per participar a aquestes activitats de forma separada, que podeu completar en AQUEST FORMULARI.

Finalment, dissabte a les 19:30, tindrà lloc al Hall de l’ESEIAAT-UPC el concert ‘Científics!’, a càrrec del Quartet Brossa, dins el Cicle: Sons del Temps, música i patrimoni. Preu: 6€.

Cartell Jornades Relativitat General Astroterrassa