Conferencias

Quim Llorens, ICCUB
Correo de contacto
divulgacio@icc.ub.edu
Obert a tots els públics

L’investigador predoctoral Quim Llorens i la catedràtica Carme Jordi de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona participaran a la III edició de la Biennal Ciutat i Ciència organitzada per l’ajuntament de Barcelona del 21 al 26 de febrer de 2023.

Durant sis dies, la Biennal Ciutat i Ciència et convida a reflexionar sobre el fet de viure en una època plena de reptes de tota mena i a totes les escales, i sobre com es poden abordar, des de la ciència, les crisis a què ens exposem avui dia.

A continuació pots trobar les activitats en les que participaran els nostres investigadors:

Taula rodona: Vespres de recerca - Joves fent camí per la ciència

Els vespres de recerca són unes trobades entre professionals de la ciència i la ciutadania per reflexionar i conèixer de primera mà les recerques que s’estan duent a terme a la ciutat. En un format distès i informal acompanyat de servei de barra, les persones participants podran imaginar i intercanviar coneixement sobre els reptes urbans que té Barcelona.

Aquesta sessió reflexionarà sobre el paper de la joventut a la ciència. A quins reptes s’enfronten els i les joves en el seu camí en la carrera investigadora? Què pensen sobre el sistema de recerca? Cinc joves explicaran les seves experiències vitals i professionals en l’àmbit de la recerca, parlaran de les seves inquietuds sobre el futur i debatran sobre els reptes de la ciència del segle XXI.

Amb la participació de Quim Llorens, Helena Arias, Carla Caro, Mònica Sagrera i Mar Alcaraz.

Quan? Divendres 24 de febrer de 18:30h a 20:30h

On? Residència d’investigadors (Hospital, 64, Barcelona)

Més informació a l’enllaç.

Biopics i la ciència viscuda en primera persona - L’exploració de l’espai i 'Hidden figures'

La pràctica del camp de la recerca explicada a partir de la vivència de persones de reconegut prestigi i gran trajectòria enceta tres grans converses. L’esforç, la passió i les dificultats en les seves carreres i les seves principals troballes es combinaran amb tres biopics que també volen transmetre la forta imbricació entre la vida i la tasca investigadora tot seguint tres grans temàtiques: l’exploració de l’univers, l’abstracció de les matemàtiques i la intel·ligència artificial i la robòtica.

Durant la sessió es tractarà la investigació sobre l’espai. Aquest camp passa per una exploració exhaustiva a través de programes com ara GAIA o Hypathia desenvolupats per equips molt grans de moltes universitats i a través d’agències com ara l'ESA o la NASA. Dues investigadores locals compartiran les seves vivències en programes com els mencionats i exposaran la seva opinió al voltant del paper que tenen les dones investigadores implicades. Acabada la conversa, es visionarà el biopic Hidden figures que narra la història de l’equip de dones afroamericanes i el seu paper cabdal en els primers anys del programa espacial de la NASA.

L’activitat començarà amb el col·loqui i tot seguit tindrà lloc el passi de la pel·lícula.

Amb la participació de Carme Jordi (ICCUB-IEEC) i Ariadna Farrés (GSDC)

Quan? Divendres 24 de febrer de 21h a 23:30h

On? CCCB – Edifici teatre

Més informació a l’enllaç.