Libros y Manuales

The Hubble tuning fork

The Hubble tuning fork - Paula Pijuan Buñol (Institut Guindàvols)
Fitxes d'activitats
Paula Pijuan Buñol, Institut Guindàvols

L’univers es coneix globalment com absolutament tot allò que existeix, des dels objectes més petits fins a galàxies senceres, nebuloses o tots aquests elements gegants que
creiem tan lluny de nosaltres. A mesura que ha anat avançant el temps, la tecnologia s’ha anat desenvolupant i, amb la fabricació de telescopis cada cop més moderns i professionals, hem estat capaços d’obtenir les primeres imatges de galàxies i planetes alienes a nosaltres.

El 28 d’agost de 1758 Charles Messier va inaugurar el seu catàleg d’objectes astronòmics, objectes que avui en dia se segueixen anomenant mitjançant el nom que ell els va donar. El 1926, es va fer un pas més a la ciència, Edwin Hubble va elaborar un diagrama de les galàxies on aquestes eren classificades segons la seva forma.

La nostra missió ha estat reproduir aquest mateix diagrama que, actualment segueix en ús, mitjançant imatges de galàxies obtingudes a partir de l'observatori astronòmic de Las Cumbres - LCO Observatory, a més de fer una anàlisi de cada una amb la informació més característica.

Diagrama Edwin Hubble
Edwin Hubble's Classification Scheme, Crèdit: Paula Pijuan Buñol (Institut Guindàvols)