Notícies ICCUB

El Taller de Física de Partícules de l'ICCUB participa a la Biennal de la Ciència

Àrea
Física de Partícules

El Taller de Física de Partícules participa aquest any en la 1a Biennal Ciutat i Ciència que es realitzarà a Barcelona del 7 a l’11 de febrer. La Biennal organitza durant cinc dies 70 activitats de divulgació gratuïtes repartides en els 10 districtes de la ciutat i té com objectiu facilitar la difusió del coneixement científic que es genera a Barcelona i estrènyer el seu vincle amb la ciutadania.

El Taller de Física de Partícules vol apropar als estudiants de secundària amb interès per la física a un dels seus camps emergents més importants: la física de partícules. Durant un dia, els estudiants podran explorar aquesta àrea amb classes magistrals, que el públic general podrà seguir per streaming, faran treball pràctic sota la supervisió de físics i posteriorment discutiran sobre els resultats obtinguts amb altres participants d’arreu del món.

L’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), en col·laboració amb la Societat Catalana de Física, organitza aquest taller des de l’any 2005. Les dades amb les quals es treballa han estat obtingudes amb l'experiment LHCb del CERN, en el qual investigadors del grup de Física de Partícules Experimentals de l’ICCUB han fet contribucions científiques importants. L'activitat inclou una connexió per videoconferència amb físics del CERN i amb altres grups d'estudiants de tot el món per discutir els seus resultats, coordinat pel Grup de Participació Internacional de Física de Partícules (IPPOG).

En acabar la jornada, els alumnes podran visitar els laboratoris de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona, ​​seu de l'ICCUB.

Biennal Ciutat Ciència