Notícies Externes

Àrea
Física de Partícules
Fuente

Gràcies a cinc edicions prèvies amb èxit, el concurs Beamline for Schools (BL4S) que ofereix als estudiants de batxillerat l'oportunitat de realitzar un experiment real en un laboratori d'investigació real s'ha convertit en un concurs científic molt popular que fins ara ha motivat a gairebé 10,000 estudiants a aprendre sobre física de partícules.

Al 2019, els acceleradors del CERN entraran en un període de manteniment programat i de millora de dos anys. Per continuar BL4S, CERN està col·laborant amb DESY a Hamburg, Alemanya. DESY és un centre d'acceleració d'impacte mundial i, a més, el laboratori nacional d'Alemanya per a física de partícules, acceleradors i fotònica. Ofereix feixos de partícules i infraestructura que permeten una àmplia gamma d'experiments en física de partícules, desenvolupament de detectors i ciència multidisciplinar.

El concurs Beamline for Schools és obert per a equips d'almenys cinc estudiants de secundària de 16 anys en endavant amb com a mínim un supervisor adult o "entrenador". Pensa en un experiment simple, creatiu i envia la teva proposta escrita i un vídeo curt abans del 31 de març de 2019. Els guanyadors anteriors han investigat l'estructura de les piràmides, han buscat partícules que ningú ha vist abans, o han desenvolupat el seu propi detector de partícules. Què faries tu?

• Juliol de 2018 - Obertura de registre. Registreu els detalls de contacte del vostre equip, país i entrenador per començar a rebre actualitzacions per correu electrònic.
  • 31 de març de 2019: data límit de presentació. Envieu la vostra proposta de 1000 paraules i vídeo d'1 minut (tots dos en anglès només) abans de la mitjanit (CET)
  • Juny de 2019 - Anunci dels guanyadors. CERN i DESY anuncien els guanyadors, que seran convidats a DESY, així com de 20 a 30 equips preseleccionats.
  • Setembre / Octubre de 2019. Els guanyadors realitzen el seu experiment en DESY. Les dates exactes seran definides per l'agenda d'acceleradors de DESY.

Premis: tots els participants rebran un certificat. Els equips preseleccionats guanyaran una samarreta BL4S per a cada membre de l'equip, un detector de raigs còsmics (CosmicPi) per a l'escola i, per a alguns, l'oportunitat de visitar un laboratori de física proper. Per als equips guanyadors, nou membres i fins a dos entrenadors adults per equip se'ls convidarà, amb totes les despeses pagades, a DESY durant 10-12 dies per dur a terme els experiments.

Registra't ara: http://cern.ch/bl4s

Alguna altra pregunta?
Per a molts països, científics experimentats han ofert ajudar els equips en la seva llengua materna:
En cas que el teu país o idioma no sigui a la llista o si tens comentaris generals, suggeriments o preguntes organitzatives, contacta directament a bl4s.team@cern.ch.