Notícies Externes

El portaveu de l'LHCb parla a "El País" sobre els objectius de l'experiment

Giovanni Passaleva, portaveu de l'LHCb
IFIC
Àrea
Física de Partícules
Fuente

Giovanni Passaleva, el portaveu de l'experiment de l'experiment Large Hadron Collider beauty (LHCb), va parlar amb la revista El País sobre la rellevància, les últimes troballes i els objectius d'aquesta investigació prometedora.

L'experiment LHCb és un dels quatre experiments principals que alberga l'accelerador més gran del món, el Large Hadron Collider (LHC). Aquest experiment s'especialitza en l'estudi dels efectes indirectes de les col·lisions (col·lisions de feixos de partícules que viatgen a gairebé la velocitat de la llum), i específicament, partícules que contenen quarks b (beauty) o quarks c (charm).

La col·laboració que treballa en aquest experiment està formada per 1.200 científics de 72 instituts de recerca de tot el món, un d'ells és l'Institut de Ciències del Cosmos.

Enllaç amb la notícia