Cursos

Experiències realitzades durant el segon curs del projecte Faulkes Telescope Project a Catalunya

Las Cumbres Observatory
Wikimedia Commons
Toni Santana-Ros , ICCUB-UA
Parc Científic de Barcelona, Auditori Caparrós
Correo de contacto
Secundària i batxillerat

El projecte Faulkes Telescope té com a objectiu acostar l'astronomia observacional moderna a les escoles de secundària. Des del curs 2022-2023, una desena de centres educatius han pogut gaudir d’accés a la xarxa de telescopis professionals Las Cumbres Observatory (LCO) a través del projecte Faulkes Telescope a Catalunya.

En aquesta jornada, els alumnes d’aquests centres ens explicaran de primera mà les experiències i observacions que han pogut realitzar, així com les aplicacions i connexions amb el temari que imparteixen.

La jornada pretén compartir l’experiència dels alumnes que han participat en el projecte i servir d’inspiració per a docents i alumnes d’altres centres. Aquestes experiències es poden abordar des de diferents punts de vista, sent útil per a assignatures com ara les matemàtiques, física, química, tecnologia o fins i tot ciències socials o llengües estrangeres.

La jornada aportarà recursos per a realitzar experiències relacionades amb l’astronomia per a alumnes d’ESO i Batxillerat. Es mostraran experiències i pràctiques realitzades als centres, així com observacions realitzades en remot amb telescopis de la xarxa Las Cumbres Observatory des d’Austràlia, Xile o Hawaii.

Formadors

Toni Santana-Ros, Andreu Arbó Trabado, José Manuel Perez Redondo, Anicet Cosialls, Jordi Bou Torrent

Calendari i horari

29 d’abril de 2024, de 16:00 a 18:00