Tallers i Fires

Anna Farré-Mateu, ICCUB
Correu de contacte
Activitat per a escoles

En el marc de la segona Biennal Ciutat i Ciència, l'astrofísica Anna Ferré-Mateu de l'Institut de Ciències del Cosmos i l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (ICCUB-IEEC) participarà en l'Àgora "Trobada d’escoles i científiques sobre exoplanetes i espai". Es tracta d'una trobada entre escoles i un grup de científiques amb l'objectiu de donar visibilitat a les dones a la ciència i a la tecnologia i encoratjar a les futures generacions de físiques i enginyeres a perseguir carreres tècniques. Enguany, la temàtica es centrarà en científiques que han realitzat recerca en astronomia, l’espai i els exoplanetes.

L'inici d'aquestes trobades es va proposar amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència l'11 de febrer de 2021 però, degut a les restriccions de la pandèmia, aquestes xerrades es van haver de fer en format virtual. Ara tenim una segona oportunitat per recuperar aquest espai de forma presencial i que les científiques comparteixin la seva experiència de primera veu i cara a cara.

Moderadora

• Ana Montaner, Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC).

Escoles

• Escola Francesc Macià, 5è curs.
  • Escola La Salle Comtal, 2 grups.

Investigadores

• Laia Cardiel, enginyera electrònica, Institut de Física d’Altes Energies (IFAE).
  • Laura Cabayol, estudiant de doctorat, IFAE.
  • Anna Ferré-Mateu, astrofísica, ICCUB-IEEC.

Cartell de la representació teatral “Diàleg sobre la naturalesa de l'Univers, amb la participació d'eminents astrònoms de l'època modernista”
Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència 2023
El proper 11 de febrer es celebra el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Aquest dia vol donar visibilitat a les contribucions, no degudament reconegudes en moltes ocasions, de les dones a la ciència.
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB-IEEC
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física)
Obert a tots els públics

Exposicions
AstrónomAs

La nova exposició AstrónomAs se centra en les dones que han dedicat les seves nits i els seus dies a l'estudi de l'astronomia.

GL
Material Gràfic
Exposició: Científiques Catalanes 2.0
L’exposició “Científiques catalanes 2.0”, nascuda al 2020 pretén donar una major visibilitat al paper estratègic de les dones científiques del nostre territori, que es preocupen per comunicar la ciència a fi de contribuir a crear i divulgar rols i models femenins,