Tallers i Fires

Context
Festa de la CIència de l'Ajuntament de BCN
Correu de contacte
Obert a tots els públics

L'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB) participa a la 16ª Festa de la Ciència de l’Ajuntament de Barcelona, que tindrà lloc a la Rambla de Prim, els dies 10 i 11 de juny de 2023. L'esdeveniment consta de 190 activitats sobre ciència, tecnologia, coneixement i cultura, distribuïts en diferents espais, amb l'objectiu d'apropar la recerca realitzada a Barcelona i la seva àrea d'influència als ciutadans.

L'ICCUB participa al festival amb dos tallers interactius per a que els assistents s’acostin a la física des d’una vessant experimental i vivencial.

TALLER: «SIMULACIONS DE MECÀNICA QUÀNTICA I ESTADÍSTICA»

Has sentit mai a parlar de fenòmens sorprenents de la mecànica quàntica com ara l’experiment de la doble escletxa o el col·lapse de la funció d'ona? I de fenòmens igual de fascinants de la física estadística com el concepte de temperatura, el moviment Brownià o la paradoxa del dimoni de Maxwell? Vine a descobrir-los i saber-ne més mitjançant un joc de simulacions de sistemes quàntics.

Quan? Dissabte 10 de juny a les 20h (dues sessions de 45’)

On? Rambla de Prim

A càrrec de Carles Calero, Anna Moreso i Francesc Sabater (IN2UB i Facultat Física de la UB)

Més informació aquí

TALLER: «LA FORÇA QUE ENS UNEIX»

Aquesta activitat té com a protagonista la força nuclear forta, que és l'encarregada de mantenir unides les partícules i subpartícules que formen els nuclis dels àtoms. A través de trencaclosques ben divertits, podràs entendre de forma molt visual com es formen els protons, els neutrons i com es combinen per formar els nuclis atòmics. Vine a descobrir els misteris de la física nuclear!

Quan? Dissabte 10 de juny a les 13:40h (dues sessions de 45’)

On? Rambla de Prim

A càrrec de Assumpta Parreño, Arnau Ríos, Vincent Mathieu, Juan Torres, Íñigo Asiáin, Volodymyr Magas i Javier Rozalén (Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona)

Més informació aquí

Quarks: els maons de la matèria
Taller Científic a Les Franqueses del Vallès: Quarks i Blocs Enllaçats

Aquest dissabte 3 de febrer, els investigadors del grup de física hadrònica, atòmica i nuclear de l'ICCUB estaran a la Matinal Astronòmica de Les Franqueses del Vallès amb dos tallers de divulgació

A càrrec de
Varis

Assumpta Parreño. Dia internacional de les dones i les nenes en la ciència.
Assumpta Parreño, investigadora en física nuclear de la Universitat de Barcelona i sotsdirectora de l'Institut de Ciències del Cosmos relata en aquest vídeo quan va decidir ser científica, la curiositat com a base de la personalitat científica, com el treball de moltes companyes no ha estat reconegut en molts anys i com s'estan superant aquestes barreres.
Assumpta Parreño, ICCUB
Font