Observacions

Observació del Sol en la línia H-Alpha a Sant Joan Despí per la Setmana de la Ciència 2021

A càrrec de
Edgar Molina, ICCUB-IEEC
Óscar Jiménez, ICCUB
Secundària

L’investigador Edgar Molina i l’estudiant de doctorat Óscar Jiménez de l’Institut de Ciències del Cosmos organitzen una activitat consistent en dues observacions del Sol amb un telescopi amb el filtre H-Alpha per a celebrar la Setmana de la Ciència 2021.

OBSERVACIÓ DEL SOL EN H-ALPHA

En física i astronomia, H-alfa, també escrita Hα, és una línia espectral vermella creada per l'hidrogen amb una longitud d'ona de 6562,8 Å. En aquesta observació solar, podrem veure l’espectre d’emissió del nostre astre corresponent a aquesta longitud d’ona.

Quan? L’activitat constarà de dues sessions, una el dimarts 16 de novembre i l’altra el dijous 18 de novembre, ambdues de 10h a 13h

On? Davant l’Àrea de Seveis a la Persona, Sant Joan Despí

A qui? Estudiants de 1r d’ESO dels Instituts de Sant Joan Despí

Podeu veure el programa d’activitats per a la Setmana de la Ciència de l’Ajuntament de Sant Joan Despí aquí.

26a Setmana de la Ciència

Del 12 al 21 de novembre se celebrarà a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència organitzada per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI).

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics..., una gran oferta científica diferents formats a l’abast de tothom!

Premsa Radio i TV
Josep Comas Solà, un vigía del espacio
El documental d'Álvaro Soto recorre la vida i obra d'aquest extraordinari astrònom amb l'ajuda dels professors d'Història de la Ciència, Antoni Roca-Rosell i Pedro Ruiz-Castell. Intervé també l'actual director de l'Observatori Fabra i catedràtic de Física Quàntica i Astrofísica, Jorge Núñez.
Varis
Font
Documentos, Ràdio4, RNE
Exposicions
Telescopi Assumpció Català
Exposició que ret homenatge a Maria Assumpció Català, que va ser la primera professora numerària astrònoma a la universitat espanyola.