Conferències

Simposi “L’espai a les nostres vides” de Women in Aerospace

Crèdits
Women In Aerospace (WiA - BCN)
Francesca Figueras, ICCUB [IEEC-UB]
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu

Aquest dissabte 20 d’abril a partir de les 11:30h tindrà lloc el Simposi “L’espai a les nostres vides” organitzat per Women in Aerospace – BCN.

L’esdeveniment comptarà amb la presència de l’astrònoma Francesca Figueras (ICCUB-IEEC) que participarà en la taula rodona “Space Talk”.

TAULA RODONA: «SPACE TALK»

Descobreix com la tecnologia espacial pot influenciar en el nostre dia a dia sense que en siguem conscients. Durant la xerrada ens acompanyaran tres magnífiques científiques: Pilar Gil, Francesca Figueras i Mª Dolores Rodríguez, les quals ens donaran la seva opinió sobre preguntes com ara: per què és important el sector aeroespacial a les nostres vides? Com impactarà el món aeroespacial en un futur? Seguirem vivint a la Terra d'aquí molts anys? Els nostres viatges d'estiu ja no seràn fora d'Europa sinó a la lluna?

Quan?  Dissabte 20 d’abril de 12:30 a 13:30h

On? Museu de la Tècnica de Manresa

Organitza Women in Aerospace (WiA - BCN)

Francesca Figueras a la Nit dels Ignorants: "La probabilitat de rebre un senyal de vida és molt baixa"

Després de molts anys d'estar enviant missatges a l'espai, hem rebut alguna resposta? Quina probabilitat hi ha de rebre algun senyal o resposta procedent d'un altre planeta? Francesca Figueras Siñol, astrofísica i investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) aprofundeix en aquesta gran pregunta al programa La Nit dels Ignorants de Catalunya Ràdio del passat dimecres 14 de setembre.

Premsa Radio i TV
El reconeixement de les dones, el forat negre de l'astronomia
Aquest primer programa de "Les dones i els dies" es dedica a les dones i l'astronomia. En la primera part del programa s'entrevista Carme Jordi, astrònoma de l'ICCUB, que parla de la seva trajectòria científica i de la missió espacial Gaia de l'Agència Espacial Europea, en la qual treballa des dels seus inicis.
Varis
Font
Catalunya Radio
Sonia Fernández-Vidal, Alba Cervera i Irene Estévez a Versió RAC1
Àudios
Les dones i la ciència -A. Cervera

La investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos Alba Cervera participa al programa de ràdio Versió RAC1 parlant de les dones en la ciència amb dues dones científiques més.

Alba Cervera, ICCUB
Font