Conferències

ESA/Gaia/DPAC
A càrrec de
Correu de contacte
Obert a tots els públics

L’astrofísica de l’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB) i de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), Carme Jordi, oferirà la xerrada «Mesurem l'Univers pam a pam» el proper dimecres 2 de febrer a la biblioteca Bellavista de Les Franqueses del Vallès.

XERRADA: «MESUREM L’UNIVERS PAM A PAM»

Com es mesura la mida de la Terra? I la distància a la Lluna o al Sol ? I a les estrelles i galàxies? Conèixer la mida de l'Univers és un dels reptes de la humanitat. Per afrontar-lo s'han anat ideant estratègies que han permès de calcular des de les distàncies dels cossos celestes més propers fins als més allunyats. En aquesta xerrada en farem un repàs històric, des dels astrònoms grecs fins a les mesures actuals, i explicarem com a partir de la mida de la Terra mesurem l'Univers visible.

Quan? Dimecres 2 de febrer a les 10h

On? Biblioteca Les Franqueses - Bellavista (Les Franqueses del Vallés)

Sobre el projecte TOC-TOC

Toc-toc és l’onomatopeia que fa referència al soroll que sentim quan algú truca a una porta. Doncs bé, aquest projecte vol facilitar la comunicació entre la UB i els diferents agents socials interessats en la recerca que es fa a la Universitat. Els investigadors que hi participen ofereixen xerrades divulgatives en què expliquen d’una manera clara i entenedora en què consisteix la seva recerca. Tots ells —cadascun des de la seva àrea de coneixement— comparteixen la inquietud d’apropar la seva feina a la societat.

Així doncs, les institucions interessades a rebre la visita d’un dels investigadors inclosos en aquest projecte només han de fer «toc-toc» omplint el formulari.

Sobre l’autora

L'astrònoma Carme Jordi és catedràtica del Departament de Física Quàntica i Astrofísica i de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona i membre de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya. La seva investigació es centra al voltant de la missió espacial de la Agència Espacial Europea (ESA, en anglès), Gaia, la qual té per objectiu crear el mapa tridimensional més gran i precís de la nostra Galàxia fent un sondatge a mil milions d’estrelles amb una precisió sense precedents en la posició i moviment. La Carme Jordi participa activament en diverses activitats de divulgació com el programa "Toc-Toc" de la UBDivulga, és professora de la Universitat de l'Experiència de la UB i imparteix xerrades sobre astronomia a diverses associacions i entitats.

Planeta Terra
Els humans podem viure més enllà de la Terra?

En l’edició d’enguany del cafè científic de la Setmana de la Ciència de l'Institut Ramon Berenguer IV, la doctora Carme Jordi estarà el proper dia 6 de novembre, a les 16:30 h, presentant una confe

A càrrec de
Institut Ramon Berenguer IV
Xerrades a escoles
Secundària i batxillerat

Llibre
Llibres i Manuals
(In)habitabilitat planetària: Del planeta Terra als exoplanetes
El llibre tracta sobre la possibilitat de l'existència de vida més enllà del nostre planeta, amb  l’astrobiogeologia com a punt de trobada de múltiples disciplines que conviden tant al debat sobre paradigmes acceptats com al discurs de caràcter més especulatiu.
Divulgació científica