Conferències

Mark Gieles, ICREA-ICCUB
Cristian Cogollos, ICCUB
Nicola Bellomo (ICCUB)
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física)
Context
Obert a tots els públics

Taula rodona en motiu de la celebració del ´Dark Matter´ Day on es presentaran breument diferents aspectes de la recerca en aquest tema al nostre Institut per donar pas a un ampli torn de preguntes i debat entre el assistents i els investigadors.

• Premio Nobel de la física 2019 a Jim Peebles, Licia Verde
  • Gaia i les evidències de matèria fosca a la Via Làctia, Francesca Figueras
  • A new way to measure the dark matter density in dwarf galaxies, Mark Gieles
  • ¿Cómo detectar materia oscura?, Cristian Cogollos
  • Preguntes i debat moderat per Nicola Bellomo

Document online publicat per enviar les preguntes prèviament

El dia de la Matèria Fosca

Al llarg del mes d’octubre, el món celebrarà la cerca històrica de l'invisible, que els científics coneixen com a matèria fosca.

Des del 2017, més de 159 esdeveniments mundials, regionals i locals s’han celebrat al voltant del 31 d’octubre per part d’institucions i individus que busquen implicar el públic en debats sobre el que ja sabem sobre la matèria fosca i els experiments duts a terme i previstos per tal de resoldre els seus misteris.

Web: https://www.darkmatterday.com/

Francesca Figueras a la Nit dels Ignorants: "La probabilitat de rebre un senyal de vida és molt baixa"

Després de molts anys d'estar enviant missatges a l'espai, hem rebut alguna resposta? Quina probabilitat hi ha de rebre algun senyal o resposta procedent d'un altre planeta? Francesca Figueras Siñol, astrofísica i investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) aprofundeix en aquesta gran pregunta al programa La Nit dels Ignorants de Catalunya Ràdio del passat dimecres 14 de setembre.

Poster Big Band, el inicio de todo?
Big Bang: ¿L'inici de tot?

En el marc del cicle de conferències de la Funcació "La Caixa" al CosmoCaixa, #LiveTalks, es desenvoluparà una conversa entre el físic Miquel Sureda i la nostra investigadora Licia Verde, on ens su

Licia Verde, ICREA-ICCUB
Entrevista/Debat