Impactes lunars a RAC1 amb Toni Santana-Ros

Crèdits
ABC
Publicada

Avui divendres 4 de març està previst que es doni l’impacte del coet que va llançar la missió xinesa Chang’e 5-T1 a la Lluna. En concret, la col·lisió tindrà lloc a les 13h i 25 minuts i 58 segons a la cara oculta del nostre satèl·lit, així que no serà observable des de la Terra.

D’això i molt més ens va parlar l’investigador de l’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB-IEEC) Toni Santana-Ros, al programa Via Lliure de RAC1 el passat 26 de febrer.

En el programa, l’investigador ens explica que hi ha hagut moltes altres missions que han impactat a la Lluna de forma programada, però que aquesta és la primera vegada que un objecte artificial impacta a la superfície lunar de forma descontrolada. L’equip de l’astrònom va ser, de fet, el darrer en observar el coet abans que aquest s’estavelli, aprofitant una finestra temporal d’observació entre el 7 i el 9 de febrer.

Aquesta notícia torna a posar sobre la taula el debat de la brossa espacial, com ens comenta el director de l’ICCUB, Xavi Luri, en unes declaracions “si hem de patir per alguna cosa, no és per les coses que se n’estan anant a la Lluna sinó per les que es queden al voltant de la Terra”.

Arran de l’impacte, el Dr. Santana s’aventura a imaginar quines conseqüències tindria si la Lluna desaparegués sobtadament, en les seves paraules “tot serien males notícies. Les marees disminuirien, tindria efectes biològics, efectes sobre el clima...”, així que esperem que aquest futur apocalíptic no esdevingui una realitat.

Podeu escoltar tota l’entrevista aquí.

Asteroides propers a la Terra
Descobrint els Misteris dels Asteroides

Els asteroides, aquells misteriosos cossos rocosos que veiem travessar l'espai, continuen fascinant els científics amb els seus secrets. Però, com es formen aquests objectes celestes?

Toni Santana-Ros , ICCUB-UA
Monogràfics