Notícies Externes

El 31d'octubre es celebra el "dia de la matèria fosca"

Àrea
Atòmica i Nuclear
Cosmologia
Gravitació
Física de Partícules

El 31 d'octubre de 2018, el món celebrarà la recerca del que no es veu, o com s'anomena científicament: la matèria fosca. Estan previstos més de 110 esdeveniments globals, regionals i locals a càrrec de institucions i persones per tal de fer al públic partícip del que sabem sobre la matèria fosca i dels experiments que busquen resoldre els seus misteris.

Activitats i Notícies relacionades

Cartell Dark Matter Day 2021
Dia de la Matèria Fosca 2021
Enguany celebrem el dia Internacional de la matèria fosca el dijous 28 d’octubre amb una taula rodona al voltant d’aquest fenomen gravitatori tan misteriós. En aquesta taula rodona, diferents experts en l’àrea ens parlaran de què sabem de la matèria fosca i dels darrers descobriments i notícies al voltant d’ella des de diferents perspectives.
A càrrec de
Varis
Conferències
Obert a tots els públics
A simulation of the large-scale structure of the Universe that shows density filaments in blue and places of galaxy formation in yellow.
La matèria fosca

Què és la matèria fosca? Si no la veiem, com és que en podem parlar? Una revisió dels fonaments observacionals d’aquest concepte i l’estat actual del seu coneixement.

A càrrec de
Xavier Luri, ICCUB [IEEC-UB]