Dia Internacional del Sol 2022

Elina Kefala, ICCUB-IEEC
Xiying Zhang, ICCUB-IEEC
Correu de contacte
Obert a tots els públics

Coincidint amb el solstici d’estiu, el 21 de juny celebrem el Dia Internacional del Sol per reivindicar la importància de l’astre rei en les nostres vides. El Sol és la nostra font d’energia més gran i permet la vida en el nostre planeta, així com els fenòmens meteorològics o les estacions.

Des de l’Institut de Ciències del Cosmos ens sumem a aquesta jornada portant-vos una observació astronòmica pública de la nostra estrella a mans de l’investigador Edgar Molina (ICCUB-IEEC) i en col·laboració amb el Centre Cívic Casa Golferichs.

OBSERVACIÓ ASTRONÒMICA: «DESCOBRINT EL NOSTRE ASTRE REI»

En aquesta observació, utilitzarem el telescopi amb els filtres solars, importantíssims per a no cremar-nos els ulls, per a descobrir els misteris del Sol. En física i astronomia, H-alfa, també escrita Hα, és una línia espectral vermella creada per l'hidrogen amb una longitud d'ona de 6562,8 Å. En aquesta observació solar, podrem veure l’espectre d’emissió del nostre astre corresponent a aquesta longitud d’ona.

Quan? Postposat a Dimarts 19 de juliol de 17 a 19h

On? Pati del Centre Cívic Casa Golferichs

A càrrec de Edgar Molina, Elina Kefala i Xiying Zhang (ICCUB-IEEC)

Més informació i inscripcions a partir del dijous 7 de juliol a l’enllaç

Grup d'alumnes observant les traces de radiació beta detectades amb el detector Timepix a la Facultat de Física
Experiments de Física 2023

L'activitat Experiments de Física proposa un itinerari al llarg de diversos àmbits de la Física realitzat a través de diversos experiments presentats per professors-monitors de la Facultat.

A càrrec de
Varis