Conferències

Grup Gaia UB
Correu de contacte
Estudiants de Grau i Màster

Investigadors del grup Gaia de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) estan participant en l’organització de la 1a Escola Llatinoamericana de Gaia que es celebrarà de forma semi presencial a la Universitat d’Antioquia (Colòmbia) del 7 a l’11 de febrer de 2022.

A més a més de formar part del comitè organitzatiu, dos investigadors del grup, el Xavi Luri i el Josep Manel Carrasco, assistiran a l’escola com a professors invitats per a oferir la xerrada “Astrometria i fotometria amb Gaia: posicions, paral·laxis, moviments propis i magnituds”.

L’objectiu principal de l’escola és donar a l’estudiantat de darrers cursos de grau i màsters de parla hispana els coneixements bàsics de la missió Gaia així com les eines necessàries per a fer ús científic de les seves dades, que s’espera que estiguin disponibles al llarg d’aquest any 2022 amb el Gaia Data Release 3 (DR3).

L’escola es celebrarà en format semi presencial entre els dies 7 i 11 de febrer de 2022. Les sessions teòriques s’oferiran en format virtual i les pràctiques en format híbrid (tant virtual com presencial a Medellín).

Us animem a tots i totes a participar a aquesta escola i aprendre les tècniques d’anàlisi que us permetran explotar les dades del DR3. Podeu inscriure-us a través del següent formulari.

La missió Gaia

Gaia és una satèl·lit de l’Agència Espacial Europea (ESA) que mesura posicions, velocitats, paral·laxis i altres propietats físiques de més de 2.000 milions d’objectes de la nostra galàxia i galàxies properes. La precisió de les mesures i la gran quantitat d’objectes observats han revolucionat la nostra visió de la Galàxia. L’expectativa de la comunitat internacional davant del nou conjunt de dades (Gaia DR3 al 2022), que inclourà milions d’espectres estel·lars, és, per tant, enorme.