Conferències

Forats negres a l’Univers: de la teoria a la realitat

A càrrec de
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB-IEEC
Ateneu Terrassenc
Organitza
Ateneu Terrassenc i l’Agrupació Astronòmica de Terrassa
Correu de contacte
Obert a tots els públics

L’existència dels forats negres és una predicció de la teoria de la Relativitat de Einstein de 1915, encara que les seves propietats bàsiques i els mecanismes per la seva formació no van ser compresos fins uns 50 anys més tard. I ha sigut 100 anys més tard quan finalment aquella predicció s’ha confirmat: els forats negres existeixen a l’Univers.

Sobre l'autor

Jordi Miralda és professor ICREA, astrònom, vicepresident de la Societat Catalana de Física, doctor en Astrofísica per la Universitat de Princeton, va retornar a Catalunya com a professor ICREA l’any 2005. La seva recerca està centrada principalment en el camp de l’astrofísica teòrica, i pretén donar explicacions físiques sobre els fenòmens que observem a l’Univers. Tot i que els seus interessos engloben des de la formació de galàxies fins a la composició de l’Univers o la formació dels forats negres massius, durant els últims anys ha centrat els seus esforços en estudiar la distribució a gran escala del gas intergalàctic a través dels sondeigs de quásars. Actualment, investiga sobre les tècniques que indaguen en la naturalesa de la matèria fosca.

Cartell de la representació teatral “Diàleg sobre la naturalesa de l'Univers, amb la participació d'eminents astrònoms de l'època modernista”
Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència 2023
El proper 11 de febrer es celebra el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Aquest dia vol donar visibilitat a les contribucions, no degudament reconegudes en moltes ocasions, de les dones a la ciència.
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB-IEEC
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física)
Obert a tots els públics