Observació del trànsit de Mercuri

Correo de contacto

L'Institut de Ciències del Cosmos proposa l'observació amb telescopi acompanyada de l'explicació teòrica dels fenòmens.

Es distribuirà de la següent manera:

• Mitja hora d'observacions del trànsit, directament i per projecció, amb els telescopis Situats davant del Palau Reial de la Diagonal de Barcelona.
  • Mitja hora de sessió teòrica del fenòmens dels trànsits planetaris i en concret dels de Mercuri, a la facultat de Física a càrrec d'astrònoms de l'ICCUB.

Les persones i grups que es registrin es distribuiran en sessions d'una hora des de les 13:00 a les 16:00 Temps oficial. Els grups seràn d'un màxim de 25 membres.

L'activitat és gratuita i el registre és necessàri. REGISTRE TANCAT.

Si esteu interessats en fer la sessió en anglès feu-nos-ho saber.

Advertència:

Per tal de no crear grans expectatives al públic poc avesat a l'observació astronòmica hem d'advertir que que el trànsit de Mercuri és un esdeveniment més aviat discret encara que sigui un fenomen de gran interès i bellesa astronòmicament parlant. El fet que Mercuri és vegi tant petit fa que no es pugui observar a ull nu, i la durada del trànsit implica que el moviment del planeta només s'apreciï si s'observa durant una estona. No s'ha d'esperar l'espectacularitat d'altres fenòmens astronòmics com els eclipsis de Sol o de Lluna.

Fenómenos relacionados

Tránsito Planetario
Tránsito de Mercurio 2019
El once de noviembre de 2019 se podrá ver desde Cataluña un tránsito de Mercurio.